Review: RS Natural Cosmetics Face & Body Scrub

Je gezicht moet je twee keer per dag reinigen. Een keer in de ochtend en een keer in de avond. Een goede verzorging van je gezicht zorgt ervoor dat je huid lang jong en vitaal blijft. Veel mensen reinigen hun gezicht alleen in de avond en halen er in de ochtend bijvoorbeeld een washandje overheen.

Wat mij betreft is dit niet genoeg! In de nacht verzamelt er genoeg viezigheid op je huid dus start de ochtend ook met een reiniging en verzorging.

Afgelopen tijd heb ik een Bedouin Beauty Creamy Face & Body Scrub van RS Natural Cosmetics getest. Ik was op zoek naar een natuurlijk scrub en ik kwam uit op de website van RS Natural Cosmetics. Deze webshop verkoopt diverse natuurlijke producten.

Na een maand de scrub getest te hebben, kan ik deze review eigenlijk met 1 woord afsluiten: Fantastisch!

De belangrijkste ingrediënten van deze scrub zijn:

  • Arganolie
  • Jojobawaskorrels
  • Shea Butter
  • Jojoba-olie
  • Wortelolie
  • Petitgrain Mandarijnolie

Wat ik daar in het bijzonder even wil uitlichten zijn de jojobawaskorrels. 100% natuurlijk! De korrels hebben een glad oppervlak waardoor je huid niet beschadigd wordt, maar de korrels de dode huidcellen zachtjes verwijderen. Iets wat ik eigenlijk nooit eerder geweten heb is dat veel grote (en kleine) merken gebruiken kleine deeltjes plastic in hun scrubs of peelings. Schokkend! Alleen om deze reden al, heeft deze scrub een streepje bij mij voor! Geen plastic op mijn huid en geen plastic door het doucheputje! (Tip: check de labels van je cosmetica op ‘Polyethyleen’.)

In het begin moest ik wennen aan de geur van deze scrub. Eerdere scrums die ik gebruikt heb waren geurloos of zoetig. Deze scrub heeft een typische geur waar je van moet houden. In het begin moest ik er erg aan wennen, maar inmiddels vind ik het erg prettig en associeer ik het met gezond en natuurlijk. Ik begin zelfs de zoetige geuren van niet-gezonde cosmetica te associëren met een giftige bende!

De smeerbaarheid van dit product is goed. Ik gebruik altijd maar een klein beetje en heb toch het gevoel dat mijn huid goed gereinigd/gescrubt is. Ik vind soms dat er wat weinig jojobawaskorrels in een likje van de scrub. Maar dat is op te lossen door gewoon nog een likje te pakken!

Sinds ik deze scrub gebruik merk ik dat mijn huid er beter uit gaan zien is. Minder onzuiverheden en zo zacht als baby-billetjes! Het is ook geen enkel probleem als je de scrub dagelijks gebruikt!
Helaas is het potje nu leeg, dus ik ga direct na het posten van deze blog weer een nieuwe pot bestellen bij RS Natural Cosmetics.

Ken jij RS Natural Cosmetics al? Welke scrub gebruik jij graag?

Liefs, Menina

ps. De foto’s zijn van de website van RS Natural Cosmetics!

5 thoughts on “Review: RS Natural Cosmetics Face & Body Scrub

  1. Wat een mooie en enthousiaste review Menina, dank je wel! Meestal vinden de mensen de geur (petitgrain mandarijn) meteen heel fijn, maar niet altijd natuurlijk. Ik hoor soms inderdaad wel eens dat mensen die eerst aan de geur moesten wennen er later helemaal verslaafd aan raakten, leuk dat dat bij jou ook zo was!

    Hartelijke groetjes,
    Rieneke

    • Graag gedaan! 😀
      Ik ben helemaal niet zo goed in het benoemen van geuren dus ben blij dat ik nu weet wat het precies is! Erg grappig ook dat het bij veel mensen het geval is, eerst wennen en daarna is het heerlijk!

  2. Als deze scrub in een tube komt, dan wil ik ‘m wel kopen. Maar ik vind scrubs in potjes echt veels te onhandig en onhygiënisch. Ik gebruik nu (tweede tube) 7days van Clinique. Met de vorige tube (100ml) deed ik een jaar en ik scrub 2 of 3x per week mijn gezicht.

  3. Dank jullie wel voor jullie reacties!

    @Fleur Ik begrijp je argumenten, dank je wel voor je feedback! We zullen de scrub waarschijnlijk niet in een tube gaan verpakken, o.a. omdat we liever glazen verpakkingen gebruiken dan plastic (vanwege het milieu). Gelukkig kunnen we ook de producten die in potjes zitten goed beschermen en hygiënisch houden door waar nodig een conserveringssysteem te gebruiken dat voor natuurcosmetica is goedgekeurd. Zo blijft het product “gezond” en de gebruiker ervan ook. Wat doe je trouwens heerlijk lang met je scrub!!

Geef een reactie

