Onzinnige irritaties

Elk mens heeft wel irritaties. Sommige vinden het vervelend als iemand bepaalde stopwoordjes gebruikt. Anderen kunnen er niet tegen als iemand constant zijn neus ophaalt en weer anderen krijgen de kriebels wanneer mensen sigaren roken. Allemaal vrij legitieme irritaties als je het mij vraagt.
Sommige irritaties slaan werkelijk nergens op gewoon omdat je er niet daadwerkelijk lichamelijke last van ondervind. Ik noem ze even: onzinnige irritaties. Ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat iedereen wel een onzinnige irritatie heeft. Zo is die van mij: schoenen met stickertjes erop. Je kent het wel, wanneer je nieuwe schoenen koopt zitten er altijd stickertjes op. Maatstickertjes, prijsstickertjes en materiaalstickertjes. Sommige mensen vergeten om deze stickertjes eraf te halen.

Op de onderkant van een sneaker is het nog niet zo’n probleem. Vaak loop je ze eraf en verdwijnt het langzaam. Dat het dan op straat ligt lijkt veel mensen niets te deren. Het probleem is bij hakken, hoe hoog of hoe laag de hakken ook zijn, je ziet stickertjes al-tijd. Met name bij hoge hakken is het geen gezicht. Je kunt precies zien dat de dame in kwestie de schoenen bijna gratis heeft gekregen en ze ondanks de enorme hak toch echt in maat 42 loopt!
Waarom zou je daar mee te koop willen lopen?

Een andere onzinnige irritatie van mij is sokken met sandalen. Zoals vaker zit ik, terwijl ik deze blog typ, in de Coffee Company te studeren. (Ja ik zit echt te studeren, dit is gewoon even een pauze!) Ineens komt daar een wat stoffige vrouw binnenlopen, lang grijs haar in een slap staartje. Ze kijkt wat onwennig rond, alsof ze nog nooit in de stad is geweest en ze loopt langs de lange tafel en bekijkt de kranten die erop liggen. Dan glijdt mijn blik naar beneden en ik schrik me een hoedje… Die sokken! Die schoenen! Ze draagt een paar bruine sokken met enorme bloemen erop (type leuk-voor-een-tafelkleed) en instap sandalen. Neeeeee!! Ik probeer mijn blik nog af te wenden maar ik krijg het niet meer voor elkaar. Mijn handen beginnen te zweten en ik hap naar adem. Ik moet mezelf vasthouden aan de tafel omdat ik haar anders ongewild fashion-advies ga geven… Ze kijkt rond en even kruist onze blik. Ze glimlacht naar me en ik glimlach als een boer met kiespijn terug. Vlug doe ik alsof ik zo tril en zweet omdat ik moeilijke dingen aan het doen ben. Dan draait de vrouw zich om en loopt de Coffee Company uit. Ik slaak een zucht van opluchting. Gelukkig is ze weg want anders was ik voor het komende uur afgeleid…

Wat is jouw onzinnige irritatie?

Liefs, Menina

afbeelding: virtualbeauty.nl

5 thoughts on “Onzinnige irritaties

  1. Voorkruipers voor de kassa…verschrikkelijk! Oversteekplekblokkeerders op de fiets bij rood licht, terwijl er niks van beide kanten aankomt ( of ben ik nu een aso?)

  2. Ik kan er echt niet tegen als iemand met zijn vingers kraakgeluiden maakt. Aargh verschrikkelijk zeg. Ik heb ook van die dagen dat alles fout gaat, dat ik haast heb, alles laat vallen, overal tegen aankom, steeds mijn veter los gaat ; allemaal onzinnige irritaties!

  3. Ik kan niet tegen mensen die als je het vriendelijk vraagt niet aan de kant gaan terwijl hun staan te niksen. Als je er dan heel voorzichtig probeert langs te kruipen en ze dan enorm boos op je worden.
    Sorry hoor, maar mag ik ook erbij kunnen om bijv. een fles cola in de supermarkt te halen?

    liefs,x

  4. Aan mijn moeder die het nodig vind om tegen mijn vader te zeggen dat hij niet iedere keer zijn neus moet ophalen. Van die neus heb ik geen last van t gemuts eromheen wel 🙂

Geef een reactie

