Fashion Favorites Tag

Via Beautytreat las ik de Fashion Favorites Tag. Ik vond hem zo leuk dat ik hem ook wilde doen. Dus bij deze, enjoy reading! 🙂

1. Hoe zou jij je eigen stijl omschrijven?

Mijn stijl past niet echt in een hokje denk ik. Ik hou van mooie stoffen, goede kwaliteit kleding en aparte items. Ik draag naar mijn werk het liefst een spijkerbroek met leuk shiny shirtje en een colbertje. In mijn vrije tijd trek ik graag leuke jurkjes en mooi hakken aan.

2. Wat zijn jouw garderobe essentials?

Het is erg belangrijk om een goede spijkerbroek te hebben. Eentje die je netjes en casual kan combineren. Mijn one and only favorite jeans merk is SOS. Daarnaast stem ik voor een mooi zwart jurkje die je met alle gelegenheden kan gebruiken (Tube Dress van Supertrash is top!). Een blazer en een mooie trenchcoat zijn ook top voor een basisgarderobe. Daarnaast moet een vrouw minstens een paar high heels bezitten en een stel stoere sneakers.

3. Wat is het duurste kledingstuk dat je in je kast hebt hangen?

Oei, daar moet ik even over na denken. Ik denk mijn zwarte Liu Jo trenchcoat, mijn Patrizia Pepe spijkerjasje of mijn grijze jurkje van Denny Rose. Allemaal items waar ik altijd erg veel complimentjes over krijg. De prijs weet ik niet meer moet ik eerlijk zeggen. Ik hou van goeie deals in de sale en ben erg fan van websites als Vente Exclusive.

4. Wat is het item dat je op dit moment het liefste aan je garderobe toe zou voegen?

No doubt about it: deze trench coat van Denny Rose… Prachtig! En als we toch bezig zijn… doe die schoenen er ook maar bij!

5. Noem je favoriete ontwerper.

Schoenen: Jimmy Choo en Louboutins (I’m still dreaming and saving)
Kleding: Denny Rose! Ik ben ook erg fan van de kleding van Olcay Gulsen (Supertrash).

6. Hoeveel geld geef je uit aan kleding?

Teveel 🙂 Ik heb nu een regel dat ik alleen aparte dingen erbij mag kopen. Geen jurkje ‘omdat hij zo leuk is’, nee het moet toegevoegde waarde hebben aan mijn kledingkast.

7. Waar shop je het liefst?

In het buitenland. Voornamelijk bij merken die in Nederland niet verkocht worden. Dan weet je zeker dat je originele kledingstukken in de kast hebt hangen. Ik hou heel erg van Farm bijvoorbeeld. Helaas zit deze winkel helemaal in Brasil…
In Nederland kom ik graag bij Supertrash, Berschka, Mango, Zara, River Island en Vente Exclusive (online).

8. Wat is je favoriete parfum?

Gucci – Flora
Doce & Gabanna – The One

9. Op welke manier stijl jij je haar het liefste?

Los, olijfolie erin en lekker op laten drogen aan de lucht.

10. Wat trek je altijd uit de kast op het moment dat je niet weet wat je aan moet trekken?

Jeans, sneakers, shirtje en een blazer. Lekker simpel en een van mijn favoriete outfits om in te werken. Ik sta voor de klas dus mijn kleding moet makkelijk zijn om in te bewegen.

11. Welke fashiontrend mag van jou blijven en welke mag per direct overgaan?

Afgetrapte Uggs vind ik vreselijk, het is geen trend maar toch… Het is zo slecht voor je hele figuur wanneer je half op de zool en half op de grond loopt… Dus wat mij betreft mogen de afgetrapte Uggs gelijk de geschiedenisboeken in. Daarnaast heb ik ook echt een gruwelijke hekel aan crocs!!! Die moeten allemaal ritueel verband worden. Ik vind dat mensen zich moeten kleden naar hun figuur en niet zichzelf moeten proppen in kleding wat niet bij hun figuur past. Ik vind ook dat mensen zich moeten kleden

12. Welk item in je garderobe heeft de meeste emotionele waarde voor je?

Ik heb een paar spulletjes van mijn oma die heel erg veel waarde voor mij hebben. Vooral het Pandora-kraaltje wat ik aan een ketting heb hangen is voor mij heel erg waardevol. Mijn oma had er 15, voor elk van ons een. Daarnaast is mijn naam-armbandje ook erg waardevol. Deze hebben ik en mijn zusjes alle drie gekregen toen we naar de kleuterschool gingen. Helaas is mijne ooit kwijtgeraakt, dus ik heb een nieuwe gekocht toen ik een jaar of 20 was.

13 Welke andere mensen tag je?

Ik vind dat mensen het leuk moeten vinden om deze vragenlijst in te vullen, dus ik tag iedereen die er zin in heeft!

Liefs, Menina

Bron Afbeeldingen: Liu Jo en Denny Rose

One thought on “Fashion Favorites Tag

Geef een reactie

