Yakult helpt tegen hooikoorts?

Ik heb iets op internet gelezen wat ik met jullie moet delen. Ik ben vergeten bij wie/waar ik het gelezen heb. I’m sorry for that! Voor veel mensen is de lente naast een feestje een drama. Kriebelende neus, jeukende ogen, hoofdpijn en sommige mensen worden er echt ziek van: Hooikoorts.
Helaas behoor ik ook tot deze groep. Gelukkig niet de mensen die niet buiten kunnen komen, maar tot de mensen die last hebben van hooikoorts. Meestal begint het voor mij zo rond Mei. Niezen, proesten, soms hoesten en jeuk. Overal jeuk, mijn neus, mijn ogen, ja en zelf mijn gehemelte jeukt als een malle!

Nu zag ik laatst  dus ergens dat Yakult goed zou werken tegen hooikoorts. Yakult zit vol met “Lactobacillus casei Shirota” bacteriën en schijnt enorm gezond voor je te zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me nooit zo laat verleiden door dit soort dure woorden. Vaak vind ik het een slimme manier om aan geld te komen. Maar ik moet eerlijk zeggen, ik vond dit interessant dus ik heb even op internet zitten kijken.

Het schijnt dus zo te zijn dat deze de Lactobacillus casei Shirota bacterie de reactie van het imuunsysteem op pollen beïnvloed. Maar daar moet ik wel bij zeggen, het is geen wondermiddel. Elk onderzoek zegt dat er een verschil is gemeten, maar dit verschil is niet groot. Het zal ongetwijfeld ‘iets’ helpen, maar niet afdoende.

Ik ga dit jaar gewoon weer aan de neusspray, stomen, zakdoeken, voldoende vitamines en grote fashionable zonnebrillen. Leuk onderzoek, maar om veel geld uit te geven aan een klein drankje wat niet genoeg werkt… Nope, not for me!

Heb jij hooikoorts? Zo ja, wat doe jij om het dragelijker te maken?

Liefs, Menina

4 thoughts on “Yakult helpt tegen hooikoorts?

  1. Antihistamine pillen! 🙂 die had ik je ook gegeven toen ik bij je ging logeren vlak voor je verhuizen. Die zijn fijn 🙂 werken wel pas na een tijdje als je het flink te pakken hebt. Voor stofallergie werken ze sneller. (Van tevoren nemen)

  2. Ik mag me gelukkig prijzen dat ik (nog) geen hooikoorts heb. Mensen in mijn familie hebben het namelijk wel sinds een paar jaar..
    Ik doe er dus ook niks tegen om het dragelijk te maken 😉

  3. Zit een klein foutje in deze zin: Vaak vind ik een slimme manier om aan geld te komen (mist het woordje het). Of je moet mij maar snel vertellen wat die manier is, ik kan wel wat centjes gebruiken 😉 haha. Heb je wel eens die hooikoorts pillen geprobeerd vd Etos, ik heb t wel eens licht gehad en was daarna over en kwam niet meer terug.

Geef een reactie

