App Review: Time2makeup

Afgelopen 24 april was het ‘wereldproefdierendag’, een dag waarop we met zijn allen stil staan bij het lot van de proefdieren. Er is een hele reclamecampagne opgestart om mensen zich bewust te maken van het lot van proefdieren. De stichting Proefdiervrij heeft daarom een App gemaakt waarin je gemakkelijk thuis in de badkamer kunt checken of jouw cosmetica wel proefdiervrij is. Aangezien ik de laatste tijd wat bewuster met cosmetica probeer om te gaan, leek me dit een goede App om te downloaden.

Wanneer je de App download kun je je cosmetica gemakkelijk scannen door middel van een scanner. Je houdt de streepjescode precies onder het oogje van de camera en de App doet de rest. De uitstraling van de App is mooi. Er zijn prettige kleuren gebruikt en het gebruik is makkelijk.

Het idee is fantastisch, helaas ben ik er niet geheel tevreden over. Regelmatig moet ik kiezen tussen twee of drie opties van merken en staat het merk wat ik scan er niet op.

Huh? Nee!

Gelukkig heeft de App ook gewoon een zoekfunctie waarin je kunt zoeken op naam. Daar staat Sanex niet op, dus het is niet proefdiervrij. Wanneer ik de vraag aan Google stel, kom ik inderdaad dezelfde informatie tegen: niet proefdiervrij.

Hecht jij waarde aan het label ‘Proefdiervrij’ of selecteer jij je cosmetica op andere kenmerken?

Liefs, Menina

One thought on “App Review: Time2makeup

  1. Dit was mij ook al opgevallen dat je andere merk namen krijgt bij het scannen. Een kleine zoektocht op internet loont dan wel eens om te kijken of dat merk bv. Niet is overgenomen door een ander merk. Zo is maybelline bv. gewoon van l’oreal.
    Bij het lezen van de l’oreal website zag ik dat zij geen proefdieren gebruiken maar dat bepaalde ingrediënten verplicht moeten worden getest. Maar dan zijn ze gewoon niet proefdiervrij.
    Sanex valt onder de colgate-palmolive groep maar op hun site hebben ze het wel over het milieu maar niet over dierproeven.

Geef een reactie

