Broze nagels

Ik haal mijn nagellak van mijn nagels. Zacht wrijf ik met het watje met remover over mijn nagels. Hoe meer nagels er zonder nagellak zijn, hoe harder ik schrik! Allemaal kapot!

Ineens schrik ik wakker. Ik schiet rechtop in mijn bed.Even weet ik niet meer waar ik ben. Dan ineens daagt het. Ik ben in mijn bed, gewoon thuis en alles was maar een droom. Van opluchting plof ik achteruit op mijn kussen. Het was allemaal maar een droom.

Een aantal maanden geleden had ik vreselijke nagels. De een na de ander brak af. Het allerergste was nog dat de toplaag er vanaf bladderde. Het was alsof mijn nagel aan het vervellen was. Ik kreeg ze maar niet netjes. In eerste instantie dacht ik dat het kwam doordat mijn nagels te slap waren. Dus ik aan de slag met nagelverharder. Helaas zette dit geen zoden aan de dijk. Er veranderde helemaal niks. De dokter vertelde me dat ik maar moest opletten op mijn eten en wanneer mijn haar zou uitvallen moest ik terug komen (excuse me??).Internet zei dat er wat met mijn lever aan de hand was (internet maakt je alleen maar bang). Uiteindelijk ben ik naar de Vitamin Store gegaan en daar hulp gevraagd. De jongen die daar werkt neem altijd rustig de tijd voor je en zal alle vragen beantwoorden. Als hij geen antwoord heeft, zoekt hij het voor je op en zal hij het, wanneer je terug komt, altijd aan je uitleggen. Top service als je het mij vraagt! Anyway, deze jongen heeft mij weer aan mooie nagels geholpen. Hij kwam namelijk aan met de vitamine: Silicium. Silicium is een voedingselement wat essentieel is voor de aanmaak en behoud van sterke botten. Daarnaast speelt het een belangrijke rol bij de groei van je nagels, huid en haar. Ik hoopte heel erg dat dit dan eindelijk wel zou werken.

Uiteindelijk ben ik met de eerste verpakking Silicium druppels naar huis gegaan. Dagelijks 10 druppels in mijn sap in de ochtend en alles zou goed komen volgens de jongen van de Vitamin Store. Uiteindelijk heeft hij gelijk gekregen en heb ik prachtige nagels. Inmiddels neem ik geen 10 druppels per dag meer maar 5 elke 2 dagen. Ik ben nog steeds van mening dat extra vitamines helpen, maar je geen overdaad moet nemen. Naast de silicium druppels masseer ik overigens ook elke dag nagelriem olie op mijn nagelriemen. Dit zorgt er ook voor dat je nagels gezond blijven.

Ingredienten:
– Kiezelzuur oligomeren verkregen uit 400 mg siliciumdioxide, resulterend in 200 mg silicium(=0,8 gewichtsprocenten per volume)
– Kalium* als 300 mg Kaliumchloride
– Borium als 234 mg Boorzuur, waarvan 41 mg boor (= 0,16 gewichtsprocenten per volume )
– Overige: aqua purificata en macrogol 400.

Prijs:
15,95 voor 25 ml.

Verpakking:
De silicium druppels zitten verpakt in een flesje wat je kunt druppelen. Je kunt gemakkelijk het aantal druppels af tellen wat je nodig hebt. In het begin moet je erg oppassen want dan komen de druppels er sneller uit.

Wat doe jij aan de verzorging van je nagels?

Liefs, Menina

One thought on “Broze nagels

  1. Ik had daar er veel last van afgelopen winter, was volgens mij gewoon omdat ik te vaak nagellak op deed. Heb toen nagel olie gekocht en dat heet goed geholpen. Binnen twee weken was het weer in orde. En heb een poos geen nagellak gebruikt.

Geef een reactie

