Pretty Pastel

Als ik iets bij de lente vind passen, zijn het wel pastel kleuren. Nu is de lente ver te zoeken, dus de lente creëer ik gewoon zelf. Mijn grote voorkeur gaat de laatste tijd uit naar pastel nagellak. Ik kan de hele dag genieten van mijn eigen nagels als ze gelakt zijn in een pastel kleurtje.

Helaas staat bij mijn rode haar en lichte huid niet elk pastelkleurtje even goed in kleding-vorm. Vaak word ik bleek ervan.

Na mijn werk vandaag heb ik even een rondje gelopen door de stad. Even window-shoppen en wat kleine dingetjes regelen. De stad was lekker druk, mijn favoriete bloemenman verkocht zijn bloemen en alles was zoals het altijd is. Alleen een ding leek veranderd… Het begon bij de Dolcis: korting! Daarna de Hunkemöller: korting! en uiteraard ook de Superstar en de Vero Moda: korting!

Laatst las ik op een website een aantal bespaar tips. De laatste tip in dit nuttige rijtje was: Let op! Het is altijd sale. Ineens realiseerde ik me dat dat inderdaad waar is. Het is altijd sale! En wij consumenten trappen er met zijn alle massaal in. Elke keer weer. Zo ook ik.
Vol enthousiasme stapte ik de Superstar in. In de etalage had ik al een mooi tuniekje gezien en mijn oog was eerder die week al gevallen op een baggy shirtje met afzakkende schouder. (ik ben een sucker voor shirtjes met afzakkende schouder). Met kriebels in mijn buik zocht ik naar de buggy shirtjes, hopelijk hadden ze mijn maat nog. Gelukkig hing de mintgroene er nog volop!

Gewapend met het tuniekje, het shirtje en een jurkje liep ik naar de paskamer. Het meisje bij de paskamers wees me een paskamer en riep gelijk dat ze zo benieuwd was naar het mintgroene shirtje en dat ik het echt moest laten zien aan haar. Eenmaal aangepast stapte ik de paskamer uit en stond twijfelend voor de spiegel. Prachtige kleur, kon het eindelijk goed hebben, maar die afzakkende schouder was ver te zoeken… Het meisje keek me vragend aan ‘Wil je een kleinere maat?’ vroeg ze. ‘Nee nee’, zei ik ‘gelijk eentje groter juist, die schouder!’ Even werd ze stil en ineens toverde ze een grote lach op haar gezicht. ‘Schat, wat ben ik blij met jou, je bent de eerste die dit shirtje snapt! Eindelijk! Die afzakkende schouder is zo sexy!’ Gauw liep ze de winkel in en kwam terug met hetzelfde shirtje maar dan een maatje groter. Perfect!

Hoe staat het met jullie liefde voor pastel? Net zo groot als die van mij of moeten jullie het meer hebben van andere tinten?

Liefs, Menina

2 thoughts on “Pretty Pastel

  1. Pastels staan mij alleen als ik echt een flinke kleur heb. Ik hou erg van oud roze of poederroze en taupe. Voor de rest heb ik geen pastel in mijn kast hangen. Ga je een outfit look vast leggen binnenkort met je nieuwe shirt? Lijkt me leuk =)

Geef een reactie

