Apple vs. De Rest

De wereld is verdeeld. Verdeeld in twee kampen. Het Apple-kamp en de rest.. Het Apple-kamp houdt van een ding: Steve Jobs. De Rest houdt van alles. Het maakt niet uit als het maar voldoet aan de eisen. Sommige gaan voor Blackberry anderen voor HTC, weer anderen voor Samsung, maar een ding is gelijk: De Rest gebruikt allemaal Windows.
Sinds een jaar kom ik graag in een koffietentje in Utrecht. Dagelijks verschaart een hele groep werkende mensen zich aan de lange tafel in het smalle pand. De eerste keer dat ik hier binnen kwam, weet ik nog goed. Ik werd overspoeld door de werklust van de hard werkende mensen. Mensen die wat van hun leven aan het maken waren! Wat een vibe! Een aantal maanden later ging ik studeren en besloot met mijn laptop in deze bewuste sfeer plaats te nemen. Ik kocht een kop koffie en installeerde mezelf op een stoel aan de lange tafel. Ik klapte mijn laptop open en mijn hand bleef even rusten op het beeldscherm. Mijn ogen gleden over de tafel. Was ik nou echt de enige??? Ik slike een keer en keek naar mijn laptop en toen weer over de rest van de tafel. Ik was echt de enige. De enige zonder een product uit de Chinese fabrieken van Steve Jobs.

Een jaar later zit ik weer een middag in dit bewuste koffietentje. Ik ben aan het werk. Ik voel de vibe, mijn vingers glijden als een razende over het toetsenbord. Ik voel ‘het’ door mijn aderen glijden. De inspiratie, de motivatie, alles klopt. Dan ineens draait mijn blik over de tafel. Links van mij zit een Samsung en een Vaio en rechts een Asus en Dell. Dan gaat mijn blik weer naar mijn beeldscherm. Trots ga ik wat rechter op mijn stoel zitten, glimlach naar de persoon tegenover mij en typ woest verder. Op mijn eigen Apple!

Liefs, Menina

3 thoughts on “Apple vs. De Rest

Geef een reactie

